reklama

Zlaté ruky

"Túto knihu venujem svojej matke Sonyi Carsonovej, ktorá má mimoriadnu zásluhu na tom, že ja aj môj brat sme mali v živote rovnaké šance ako iní ľudia"

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Ben Carson, Cecil Murphey - Zlaté ruky
Ben Carson, Cecil Murphey - Zlaté ruky 

Životné putovanie renomovaného lekára Bena Carsona, ktorého život bol neľahký. Narodil sa v černošskom gete a ako to už chodí, práve v takýchto končinách je kriminalita strašne vysoká. Ben v škole nijako nevynikal, väčšinou často rozmýšľal, čo z neho bude keď vyrastie. V detstve mu strašne chýbal otec. Pre svoje výsledky vystriedal viacero škôl, až sa nakoniec dostal tam kde chcel. Ani tam veľmi nevynikal. No prekvapenie na seba nenechalo dlho čakať. S podporou svojej matky, ktorá sa o neho aj jeho brata starala, Ben doštudoval. Cítil, že vyhral, keď sa ocitol ako jeden z mála černochov tak vysoko. Časom prišla aj prvá láska Candy. Potom Ben putoval po Austrálii a priučoval sa vyštudovanému remeslu. Ben bol skromný a čo je hlavné, veľmi vytrvalý. Trávil kopu času nad prípravami nad všelijakými operáciami a pozorovaniami. Keď sa vrátil späť do Ameriky, jeho lekárske praktiky si zaslúžili veľký obdiv. Stal sa z neho uznávaný neurochirurg. To bola v jeho živote výhra. Jeho odhodlanie na náročné operácie predčilo aj skúsenejších kolegov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ben Carson sa preslávil v roku 1987 keď ako prvý v histórii medicíny, aj so svojim týmom, oddelil siamské dvojčatá, ktoré boli spojené hlavami. Táto operácia bola unikát a upútala celý svet.

Dnes MUDr. Ben Carson pôsobí v Univerzitnej nemocnici Johna Hopkinsa v americkom Baltimore. Prácu s deťmi neopustil, o tom svedčí aj fakt, že je primárom detskej neurochirurgie.

Pozn. Na záver by som vám chcel túto knihu odporúčiť, pretože aj keď vás nezaujíma prostredie nemocnice, určite vás zaújme spôsob, akým sa Ben Carson, z vopred odpísaného chlapca, stal niekym, kto ovplyvnil celý svet.

Jozef Macuško

Jozef Macuško

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tento krátky popis som menil vždy, keď som sa znova nakopol, že niečo napíšem. Takže inak to nie je ani teraz. Som mladý chalan plný života, ktorý má veľa koníčkov a záľub. Som hudobník, športovec a preto moje články budú prevažne z tejto oblasti. Samozrejme milujem cestovanie a výzvy. Môžete sledovať moje pokroky a motivovať ma na ceste, ktorú som si vybral. Ja sa Vám odmením dobrými výsledkami. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéFitnessNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu